woensdag 2 januari 2013

Actiepagina Nierstichting geopend

Vandaag heb ik mijn officiële actiepagina geopend via de Nierstichting, zodat donateurs gemakkelijk en vertrouwd geld kunnen storten voor mijn actie via o.a. iDeal en Creditcard.
Je vindt de pagina op: http://nierstichting.geef.nl/actie/met-1-nier-de-stelvio-op/

In juni 2013 ga ik met een aantal fietsvrienden naar het Italiaanse plaatsje Bormio, een klein stadje aan de voet van de Passo dello Stelvio. Van daaruit gaan we een aantal bergen met de racefiets beklimmen, waaronder de Gavia en de Mortirolo, maar het hoogtepunt vormt de beklimming van de Stelvio. Met zijn 2.757 meter hoogte is dit één van de hoogste bergpassen van Europa, waar een geasfalteerde weg ligt en die je met de racefiets kunt beklimmen.

Het doel van de beklimming van de Stelvio is om, samen met mijn fietsvrienden, geld in te zamelen voor de Nierstichting. Dat geld komt dan ten goede aan onderzoek naar/ontwikkeling van de draagbare kunstnier. De reden dat ik dit doe dat ik in 2012 van dichtbij heb meegemaakt wat voor impact nierziektes en slecht functionerende nieren op een leven hebben. Op 3 april 2012 heb ik zelf als levend donor een van mijn nieren gedoneerd aan mijn zus (lees hierover op mijn blog). Ik wil nu bewijzen dat je ook met 1 nier goed en gezond kunt leven en zelfs fanatiek kunt (duur)sporten en fysieke prestaties kunt leveren, zoals het beklimmen van zo'n zware Alpencol. In de aanloop naar de donatie (en ook daarna) heb ik zelf gemerkt hoe weinig de meeste mensen (waaronder ikzelf) weten over wat een ellende nierpatienten dagelijks moeten doorstaan (denk bijvoorbeeld aan nierdialyse). Als er meer donornieren beschikbaar zouden komen, konden meer patienten geholpen worden. Daarom vraag ik tevens aandacht voor donorregistratie.

De fietsvrienden die met mij mee gaan naar Italië en me ook helpen geld in te zamelen zijn:
Emil van der Wal
Peter-Paul Blonk
Twan Jansen
Rudolf de Vries
Johan van Dijk
Alex Kuperus
Arthur Wouters
Ruud Steeghs (nog niet zeker)
Tevens gaat Annie Frank, de moeder van Emil, met ons mee om de volgauto te besturen en ons te bevoorraden.

Naast de actie in juni zullen we nog diverse activiteiten organiseren om geld voor dit doel in te zamelen. Je hoort dus nog van mij/ons, via dit blog of via Facebook en/of Twitter! Ik reken op je bijdrage/steun!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten